پرسش و پاسخ

سوالات متداول پرسیده شده

استفاده از دوربین های DSLR برای شروع عکاسی پیشنهاد می شود . لازم نیست در ابتدا دوربینی گرانقیمت تهیه کنید زیرا اولین خرید دوربین شما آخرین خرید نخواهد بود. دوربین های متوسط با لنز کیت همراه مناسب هستند.

دوربین های عکاسی بدلیل اندازه حسگر بزرگتر و امکان زوم اپتیکال، بهتر هستند. همچنین دامنه تنظیمات وسیع تری هم دارند. یک ارتقاء مناسب می تواند خرید یک دوربین سوپر زوم باشد.
 
مسلماً باید از دوربین های DSLR استفاده کنید اما مهم تر از دوربین انتخاب لنز مناسب برای عکاسی معماری است.
 
می توانید هم از دوربین های DSLR و هم هز دوربین های بدون آینه استفاده کنید. انتخاب لنز گام مهمی در راه اندازی آتلیه است و توصیه می شود به بخش سوالات متداول لنزها مراجعه کنید.
 
مهم ترین مزیت دوربین های بدون اینه وزن کمتر و ابعاد کوچکتر آن ها نسبت به دوربین های DSLR است .
 
بهترین دوربین برای فرزند شما یک دوربین DSLR ساده و ارزان قیمت است تا وارد دنیای عکاسی شود. در آینده می توانید دوربین وی را ارتقاء دهید.
 
 
این دوربین ها در رده دوربین های ساده و عامه پسند هستند که بدون نیاز به تنظیمات می توانید عکاسی کرده و بلافاصله عکس را چاپ شده ( البته در ابعاد کوچک حدوداً 5 سانتیمتر) تحویل بگیرید.
 
دوربین های چاپ فوری نیاز به جوهر ندارند و تمام مواد مورد نیاز چاپ عکس درون کارتریج کاغذ گنجانده شده است.
 
دوربین های عکاسی قابلیت فیلمبراری هم دارند اما نسبت به دوربین های فیلمبرداری دارای محدودیت هایی مانند طول زمان ضبط پیوسته و گرم شدن حین کار هستند.
 
اکثر دوربین های DSLR دارای فلاش داخلی هستند که برای اکثر نیازهای روزمره مناسب هستند. در صورت نیاز به نورپردازی حرفه ای می توانید از فلاش های اکسترنال استفاده کنید.
 
انتخاب کارت حافظه وابسته به ظرفیت و سرعت مورد نیاز است. توصیه می شود جهت اطمینان بیشتر، از بیش از یک کارت حافظه استفاده کنید.

 

سوالی دارید؟